Friday 20 July 2012

♥ RiNdu RaMadHaN, RiNdu DiA...

"Syukur alhamdulillah pada-Mu ya Allah. Masih Kau berikan kesempatan untuk aku bertemu Ramadhan sekali lagi. Ya Allah! Sesungguhnya malam ini aku telah melakukan satu penghijrahan. Maka, aku memohon pada-Mu setulus hati ku ya Allah agar Kau meredhai penghijrahan ku ini. Dan semoga Kau mempermudahkan urusan ku yang seterusnya. Kau teguhkanlah iman ku supaya aku terus mampu mengingati-Mu disetiap langkah ku ya Allah!"

Ya Allah, syahdunya perasaan malam ini! Seolah-olah baru tersedar dari mimpi yang panjang!
Seharian aku terusan mendengar zikir nyanyian Hafiz Hamidun since pagi sampai petang kat office siang tadi. Sampai ke saat ini, disaat aku sedang menaip entry ini, aku terus ditemani dengan zikir dari Hafiz Hamidun. Terasa melekat terus zikir tu kat telinga ni. Masa drive balik dari office tadi pun terasa terngiang-ngiang je zikir kat telinga ni padahal tak pasang pun zikir tu kat kereta tadi. Sumpah! Terasa damai dan lapang dada sangat! Kesimpulannya, ITULAH KUASA ZIKIR...KUASA MEMUJI ALLAH S.W.T! Allah Maha Penyayang! Cuma aku yang selalu lupa diri!

Apakah bekalan yang telah aku kumpul untuk akhirat nanti??? Ya Allah! Aku menangis saat ini. Sorry, kebenaranya sedari tadi lagi dah banyak airmata aku yang tumpah! Airmata?? Apalah sangat nilai airmata ni! Airmata yang jarang tumpah untuk Mu ya Allah! Ampunkan hamba-Mu ini ya Allah!

Astagfirullahalazim! Astagfirullahalazim! Astagfirullahalazim!
Aku terus leka ikut Hafiz Hamidun berzikir. Sambil pejam kan mata, sambil berzikir sepenuh hati...dan..........................wajah itu muncul di depan mata!!
Ya Allah, wajah yang telah hampir 10 tahun hilang dari pandangan mata ku! Wajah yang sentiasa aku rindui setiapkali terlintas difikiran! Saat ni, airmata aku tumpah dengan laju ok!
Ya Allah, aku teramat rindukan dia ya Allah! Seandainya sampai permintaan ku ini pada-Mu ya Allah, aku memohon agar Kau memberikan aku kesempatan untuk bertemu dia di mimpi ku! Aku rindu akan sentuhannya ya Allah! Aku rindukan senyumannya! Aku rindukan suaranya! Aku rindu belaiannya! Aku rindu akan segala-galanya tentang dia ya Allah! DIA.........DIA ADALAH IBU YANG MELAHIRKAN AKU! Emak, sungguh Ana rindukan mak!!!
Sumpah! Tak mampu dah nak teruskan entry ni.
Assalamualaikum!

No comments: